Cara Membuat Sup ayam rempah Lezat Mantap

Aneka resep terbaru, enak dan Lezat.

Memasak Sup ayam rempah mudah, nikmat, praktis. Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat. Masukan ubi kentang, sebelum memasukan lobak merah, renih hingga lembut.

Sup ayam rempah Anda harus memasak sup ini agak lama dan tutup api apabila anda sudah pasti yang kaki ayam telah masak dengan sempurna. Resepi Sup Ayam Istimewa, lebih sedap dan pekat dari biasa kerana tidak menggunakan rempah sup bunjut seperti yang dijual di pasaran dan sebagai ganti, ramuan rempah ratus dimasukkan ke dalam sup ini. Oleh kerana kuah nya yang lebih pekat, sup ini juga sesuai dimakan bersama roti ataupun makaroni berbanding kebiasaan kita makan ia bersama nasi. Hai Bunda, sekarang bunda dapat memasak resep Sup ayam rempah dengan 19 bahan dan 4 tahapan. Di bawah ini bun cara membuatnya, tolong perhatikan ya bun.

ads/responsive.txt

Bahan bahan Sup ayam rempah

  1. Dibutuhkan 1 bagian : paha ayam.
  2. Menyiapkan 2 bh : wortel.
  3. Persiapkan 1 bh : kentang.
  4. Dibutuhkan 3 bh : buncis.
  5. Dibutuhkan 1/4 bh : jagung manis.
  6. Persiapkan 3 cm : kayu manis.
  7. Persiapkan 3 bh : cengkeh.
  8. Menyiapkan 3 siung : bawang putih, geprek.
  9. Dibutuhkan 1/4 bh : bawang bombai.
  10. Persiapkan 1 btg : sereh, geprek.
  11. Menyiapkan 1 ruas : jahe, geprek.
  12. Siapkan 1 helai : daun bawang.
  13. Siapkan 1 btg : seledri.
  14. Menyiapkan 1 bh : tomat, potong-potong.
  15. Siapkan 500 ml : air.
  16. Persiapkan 1 sdt : garam.
  17. Dibutuhkan 3/4 : kaldu jamur.
  18. Siapkan 2 sdt : gula pasir.
  19. Menyiapkan 1 sdt : minyak wijen.

Sup ayam rempah Beberapa hari ini hujan mengguyur terus, cuaca dingin sudah pasti, dan kondisi tubuh harus stabil agar kesehatan tetap terjaga. Banyak sekali bahan herbal yang bisa dimanfaatkan untuk mendukung pembuatan menu rempah, salah satunya adalah ayam rempah ini, ini pertama kalinya saya memasak sup denga. Mula-mula ingat tak mau pon buat video. Sangat mudah kalau guna Serbuk Rempah Sup Mak Siti ni, orang demam pun boleh ke dapur.

ads/link.txt

Step by Step memasak Sup ayam rempah


ads/responsive.txt
  1. Rebus ayam di air mendidih lalu buang air nya dan cuci ayam yang sudah direbus tersebut kemudian sisihkan.
  2. Siapkan bumbu lalu masukkan pada air rebusan yang baru, masukkan ayam dan sayuran dimulai yang keras yaitu jagung dan wortel.
  3. Jika wortel dan jagung sudah mulai empuk, masukkan kentang dan buncis yang sudah dipotong-potong.
  4. Tambahkan garam kaldu jamur dan gula, tes rasa. Kemudian masukkan irisan tomat dan daun bawang seledri.

Selain dari Sup Ayam, korang juga boleh buat sup daging dengan menggunakan serbuk rempah yang sama. Kalau nak resepi Resepi Sup Daging paling mudah dan senang menggunakan Rempah Ratus Mak Siti, korang bolehlah ke blog arepnakbebel.com. Apa yang lagi best, produk Mak Siti ni dijamin halal dan bebas dari barang. Sup Ayam Mamak resipi perkongsian saudari Hajal Aishah Zakirai ni memang terbaik. Jika keluarga anda sukakan hidangan bersup, menu ini wajib untuk anda cuba.


ads/link.txt