Gampangnya Memasak Sup ayam Praktis Enak

Aneka resep terbaru, enak dan Lezat.

Resep Sup ayam mudah, enak, praktis. All Skill Levels and Water Conditions! Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air. Nota: jika menggunakan daging, masukkan daging bersama ubi kentang kerana daging lambat empuk.

Sup ayam Iday suka letak bawang goreng sebab dia akan bagi rasa pahit manis pada sup ayam. Daun sup pon Iday suka letak banyak-banyak. Sup ayam pun boleh dimakan begitu sahaja, dihidang dengan pasta dan roti. Malam Bunda, sekarang bunda dapat menyiapkan resep Sup ayam dengan 10 bahan dan 2 tahapan. Di bawah ini bun cara membuatnya, tolong simak baik-baik.

ads/responsive.txt

Bahan bahan Sup ayam

  1. Menyiapkan 5 siung : bwg putih.
  2. Siapkan 1 butir : pala.
  3. Siapkan 6 buah : sayap ayam (potong kecil).
  4. Dibutuhkan 5 buah : wortel.
  5. Dibutuhkan 1/2 : kol.
  6. Dibutuhkan : Seledri.
  7. Menyiapkan 8 siung : bwg merah (untuk bwg goreng).
  8. Siapkan : Garam.
  9. Persiapkan : Royco ayam.
  10. Siapkan : Merica.

Atau, sepertimana ramai rakyat Malaysia sudah pasti lebih suka, dengan hidangan besar nasi. Ia juga sedap dimakan untuk santapan tengah hari atau malam bersama lauk-lauk kegemaran seperti sayur-sayuran, daging atau ikan, dan tidak terlupa, nasi! Masukkan air, ayam, kentang, carrot & sup bunjut juga garam secukup rasa. Tabur daun sup & daun bawang serta bawang goreng.

ads/link.txt

Step by Step memasak Sup ayam


ads/responsive.txt
  1. Haluskan bwg putih Dan pala. Lalu oseng dengan minyak hingga harum.sisihkan.
  2. Masak air dlm panci hingga mendidih. Masukan ayam,rebus hingga matang. Lalu wortel, rebus hingga empuk. Sambil beri bumbu. Masukan kol Dan daun seledri. Cek rasa. Terakhir matikan kompor lalu beri taburan bwg goreng.

Jika mahukan kuah sup lebih boleh tambah lagi semangkuk air. Biar sup menggelegak,masukkan kentang dan lobak. Bila ayam dah empuk masukkan stok ayam, garam, aji & lada sulah. Sup ayam+jagung manis+labu kundur+tomato+lobak putih+spring onion+tauhu+bawang besar. Resepi Sup Ayam Istimewa, lebih sedap dan pekat dari biasa kerana tidak menggunakan rempah sup bunjut seperti yang dijual di pasaran dan sebagai ganti, ramuan rempah ratus dimasukkan ke dalam sup ini.


ads/link.txt